piątek, 13 sierpnia 2010

Melissa De La Cruz - "Błękitnokrwiści"


Pewnego chłodnego wieczoru mój luby postanowił włączyc film o pięknym tytule "Zmierzch". Moja dusza oddana sile Księżyca nie miała wcześniej pojęcia o istnieniu książek pani Meyer, o drugiej części filmu lecącej od kilku dni w kinach, o obłędzie nastolatków i erze wampirów. Bez namysłu skoczyłam w bezmiar krajobrazów, piękno muzyki, niebanalne ujęcie nieśmiertelnych (gdzie czar i ideał nie istniały bez przeczyny), w niekończącą się podróż, w otchłań zatartych dwóch światów. Nie opierałam się na żadnych opiniach, nie szukałam żadnych słów poparcia czy sprzeciwu, pozwoliłam sobie zatracić się w dziele tak idealnym dla każdego istniejącego w moim ciele zmysłu, że oddałam tej historii całe moje rozdarte serce. Czułam się pusta, jakby ktoś mnie oszukał i kazał żyć w świecie ułudy oraz kłamstwa. Pozwalałam się porwać muzyce, wierząc, że sny przyniosą ukojenie. Krzyczałam choć słyszeć mnie mogły tylko własne niepewne myśli.
...tak wyglądało moje spotkanie ze światem nie do końca ludzkim...

Pociąg to wspaniały wynalazek. Pozwala na obserwacje świata znajdującego się za taflą szkła, na odpoczynek od korków dróg krajowych i autostrad, na pochłonięcie kolejnej fascynującej historii.
Książka została napisana z niesamowitym pomysłem, nie skupiająca się na ideale i cechach charakterystycznych wampirów. Nic nie jest nam narzucane, nie wydaje się nachalne ani tym bardziej banalne. Gdyż co innego jest widzieć świat oczami idealnej wampirzycy próbującej zbawić świat, a co innego oczami nastolatków całkowicie się od siebie różniących. Bo każda emocja, każde zakłopotanie, każde zwątpienie jest po prostu odmienne, niczym posiadające swój własny kolor i kontrast.

Błękitna krew posiada własną historię, własne wspomnienia, wymagające marzenia ale także i mroczne tajemnice, o których wie tylko elita. Więc kim jest główna bohaterka - 15 latka, której krew nagle zmienia kolor? Kim są jej przyjaciele, a może wrogowie? Dlaczego Ci, którzy powinni być nieśmiertelni nagle giną w niepojętych okolicznościach? Dlaczego dusza wnika w ciało zdrajcy, choć żyć powinna wiecznie?
Jest to historia o próbie zrozumienia, o walce o swoje idee i o to, w co się do tej pory wierzyło. Pokrywa się z walką o przeszłość, przyszłość i teraźniejszość, a także o zaufanie i zdradę.
Wspaniała lektura na dni przepełnione podróżą, pięknymi krajobrazami za oknem a także spokojną muzyką pochłanianą przez zmysł słuchu.

7 komentarzy:

  1. A najlepsze jest to, że ilość zdarzeń i zagadek rośnie z tomu na tom. Wszystkie części czyta się szybko, ale mnie najbardziej podobał się tom trzeci.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja córka jest zakochana w tej serii, przeczytała wszystkie części bardzo szybko, a teraz z niecierpliwością czeka na czwartą.
    I ja pewnie w końcu się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie też bardzo się ta seria podobała. I również z niecierpliwością czekam na czwartą część...

    OdpowiedzUsuń
  4. *clevera - a do tomu trzeciego jeszcze mi daleko niestety.. ;) ale z chęcią pochłonę reszte tomów, choć przyznam, że opis z tyłu książki początkowo mnie nie zachęcał, wręcz odrzucał. Jak widać pozory mylą. :)

    *beatrix73 - oj, skuś się skuś, zwłaszcza, że masz już wszystkie części pod ręką. Zazdroszcze!

    *ada - nim się obejrzymy 4 cz. będzie już na półkach księgarni za rogiem. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A według mnie ta książka po prostu powinna iść na stos. :) Czytałam dwa pierwsze tomy (recenzje też napisałam), a kolejne przeczytam tylko z tego powodu, żeby dowiedzieć się, czy są równie tragiczne.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. *Lenalee - ile książek tyle opinii. :) do mnie przemówiła, nie jest arcydziełem ale czyta się bardzo miło. Kto wie, może tom III dopiero Cię przekona? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno:) Odpisałam na twojego komentarza:)

    OdpowiedzUsuń